Friday, May 30, 2008

Kebahagiaan Makanan :D

Hari ini hari yang bahagia. Kenapa kau tanya? Haha.....kerana saya telah menikmati `kebahagiaan makanan`. Kekeke.....Kebahagiaan ini sangat senang di perolehi. Hanya dengan wujudnya makanan yang sedap belaka dan perut yang sedia menerima, anda juga boleh menikmatinya. Saya rasa semua orang pasti mengetahui apa yang sedang di katakan saya kan? :P

Hari ini bermula dengan peperiksaan bahasa perancis yang lebih senang dari yang disangka-sangkakan dan dituruti kertas hydraulik yang memeningkan dengan soalan perhitungan yang komplex dan soalan yang banyak. Akibatnya, kepala saya amatlah pening jadinya. Sedangkan saya sedang berehat-rehat, datang pula serikandi yang wahai cantik jelita dengan kesulitannya yang tidak banyak berbeza dengan saya. Justru, kita mula bersembang dan tanpa disedari masa sudah kian berlalu bah butiran pasir yang ditiup angin.Entah macam mana jadinya, kita berbasikal pula ke kolam dimana serikandi yang cantik itu melaksanakan amanah yang ditugaskan kepadanya. Berfaedah juga kepada gadis ini kerana dapat berbasikal melapangkan fikiran dan menghayati keindahan alam semulajadi.

Setelah pulang dari perjalanan kita, wahai serikandi yang cantik jelita mengalami transformasi pula menjadi chef terunggul di daerah ini.
Chef unggul ini telah mendapat inspirasi untuk memasak daging yang dibalut dengan daun kubis. Huhu....teknik ini tidaklah baru, tetapi dengan cara masakan chef ini yang mencurahkan kasih sayang kedalam masakkannya bukan calang-calang punye tau. :D
Ooooo.....balutan kubis yang sedang dimasak.
Inilah, saat yang ditunggu-tunggukan. Dengan bangganya, saya membawa kepada anda live dari seri pentas, masakan terunggul abad ini.....Balutan Kubis. Kekeke.....


Oleh kerana, kubis tu nampak sunyi sangat, makanlah dengan bihun keTuna dengan tomato ke.......
Pasti.......

BAHAGIA !!!!!!
:DDDDDDDD


Sementara saya sangat high.......saya ingin memperkenalkan masakan lain yang `Bahagia`
Nasi goreng campur apa sahaja yang ditemui dalam peti sejuk ke almari makanan. :DAyam masak lima jenis rempah ratus.Ayam masak merah.

Dan ini pula merupakan labu yang tidak dapat dihabiskan dan telah di sumbatkan kedalam peti sejuk buat seminggu lebih. Hahaha......  tengoklah lumut yang sedang tumbuh tu. Sangat gelikan rakan-rakan ku. Siapa cakap kerja memasak ni tak datang dengan bahayanya juga.

Nota kecik: Hehe...aku pun tak tahu kenapa datang pula angin menulis dalam BM. Saje nak syiok sikit.Hahaha...dah beberapa tahun dah tak pernah tulis k. Kalau silap tolong betulkan ye. :)

18 comments:

Anonymous said...

i wrote u a comment b4..tpi connection down..tpaksa write another 1..

lol...nape x guna serikandi y cantik jelita?no neeed for wahai la sayang~-kot.mybe I am wrong-


the kobis looks tasty...nnt I wanna try cooking some la...letak salmon ke udang ke kat dalam...

pumpkin kabi kabi~!
i just played with kabi tadi...kabi use in making sake-when I think again..did I just made sake?datte..we peram malt extract+water with the kabi kabi.haha-

kabi kabi
-kono ii kata kawaii janai?-
kabi kabi
kabi kabi

Anonymous said...

woi woi.. orang syiok syiok tengok gambar yang cantik.. datang pulak gambar kulat. itu kulat kan bukan lumut hijau lah wahai puteri ku tersayang.

walau apapun, pos ini teramatlah menarik. sakit perut aku sambil mentertawakan bahasa yang seumpama bahasa klasika yang nostalgiknya. =DDD

Anonymous said...

bah butiran pasir yang ditiup angin

aku tak pernah guna bah dalam karangan.mungkin seumur hidup tak kan guna.
aku dah lupa macam mana guna imbuhan.
serikandi pun aku tak tau maksudnya.
tapi mula-mula aku ingat temanya Kebahagian Makanan.
tu lah aku fikir kenapa nak cakap mengenai makanan dibahagikan.

syaza said...

hahahahhaha..ini sudah datang serikandi mu yang cantik bak bidadari..weyh! serikandi tu bunyi macam orang nak g berlawan je..macam hang tuah versi perempuan..remember last time u balik kuching, lepas tu balik ppktj semula u x reti cakap BM..-_-"
jom buat 'room warming' again~~ i miss the sardin maggi with cendawan..hahhaha

Joyce said...

amalina: Hahaha...masaklah.Lepas tu post gambar. :PPP kabi kabi tu maksud kulat tu ke pumpkin tu?

MayC: Hehehe....*innocent look*

ns29:Tu lah sebab kena practice sikit.:D Kalau tak karat lagi BM. Habis balik M`sia tak pandai cakap teruk.

Syaza: Huhuhu -_- SEDIH. Aku pun tau lah teruk bila dah lama tak cakap ke guna BM. Huhuhu...keluar dari mulut sendiri pun rasa pelik.Sebenarnya, macam mana kepelikannya? Macam mana pelik? Macam mana...beritahu ku....

Shuu...mee tu tak boleh beritahu org punye...tu secret kita. Kekeke...

Anonymous said...

kabi=kulat.mcm kabi roti....
i just suka ulangkan die...sbb comel
kabi kabi~

jom ckp bm ngn joyce

calvin said...

ni hamba memperlihatkan kesemua jelitawan sekalian berkomentar dalam BM, tergerak juga hati sanubari ku untuk berbuatkan perlakuan yang sewaktu dengannya.

kemasakan yang terpampang di atas sememangnya nampak sedap. cuma, ko mia bihun tu pernampakan seakan-akan putu mayam dengan gula merah kat atas.

sekian, menjunjung titah dan kasih...

syaza said...

ahahhaha..calvin is d best, d bomb!! hahhaha jelitawan..yup2 i mengaku~^hahhahaha...d first paragraph still ok..u menjunjung titah kasih tu memang i gelak habis la..mana ada perkataan pernampakan! tembak u!

Joyce said...

amalina: Icic....haha....kabi kabi amalina. Amalina kabi kabi.

calvin:Ooo...betul lah....bihun tu nampak macam putu mayam! Tapi, bukan gula melaka ke? Setahu saya, tak de gula merah pun. Dan BM ko pelik lah. Lebih pelik dari saya punye. Hahaha...

Syaza: Haha...syaza cute! D `tembak u` sgt cun.

Anonymous said...

aku tak tau nak comment apa lagi..
dah habis tengok calvin dengan keklasikannya,pula tengok syaza dengan kelucuannya.
betul betul seronoknya..

Anonymous said...

what the...
I am not kabi la...kabi=masam..when amalina=sweet...ahaks...... >.<

Anonymous said...

Saya juga mahu makan!!!


Michael Tiong

Joyce said...

ns29: Takpe... sit back and tengok show kat sini lah...hehehe.

amalina: Huhu..macam mana tahu kabi masam. Pernah try ke? Kekeke....ataupun kabi kabi tahu diri sendiri masam. Kekeke...kabi kabi amalina.

Michael: Hahaha..... Boleh boleh. Kita buat koukang makanan lagi lah.Hehehe....

Anonymous said...

joyce BULI!!!!
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Joyce said...

amalina: Muahahahaha....

chang yuan said...

lain kali masa kita orang buat gathering, mari kita masak-masak...satu orang satu jenis masakan...lepas tu sama-sama makan...itu yang bahagia sekali, haha!

Suba said...

my god...if u think that pumpkin is disgusting,u should've seen the beans in my fridge after a month.....utterly disgusting...now phobia already...XD

Joyce said...

ChangYuen: Hehe....betul2. Idea yang bagus sekali. :DDDDDDDD

Suba: Hahaha.....i think its yucky in a beautiful way. :DDD And the beans .... haha.... try cleaning out the fridge once a week.Then, u`ll be phobia free. :)